fredag 17 juni 2011

Till alla underbara medmänniskor


Det är härligt att träffa människor! Både nya och gamla bekantskaper. Träffade idag en vän och tidigare kurskamrat till mig - alltid lika härligt full av energi och sprudlande livsglädje. Det var ett bra tag sedan vi sågs sist och mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Det känns som om tiden går allt snabbare med åren - forsätter livet att accelerera i den här takten så gäller det att stadigt klamra sig fast vid närmsta lyktstolpe när man blir äldre för att inte blåsa iväg i tidens stormvind. Jag minns hur jag som barn tyckte dagarna kunde vara oändligt långa och tråkiga, men det är kanske just därför som jag idag upplever att livet rusar fram. Vi människor behöver kunna jämföra olika sidor av livet - för vad vore ljuset värt om vi aldrig hade upplevt mörker - vad vore sommarens skira grönska värd om vi aldrig sett vinterns gnistrande snö - vad vore glädjen värd om vi aldrig upplevt sorgen - vad vore äventyret värt om vi aldrig upplevt en långtråkig dag. Vi behöver kontrasterna och vi behöver varandra. Carpe diem - upplev, njut och ta vara på dagen idag alla mina underbara vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar