fredag 17 juni 2011

Foton på fråga

Tack Erik för ett underbart och intressant mail. Kul att du uppskattar mina bilder. Alla bilder är tagna med min Canon 350D utan stativ och med naturligt bakgrundsljus. Jag gillar att experimentera med bländare och slutartider för att få skärpa och mättade färger.

Några av mina favoritmotiv är fåglar, träd, löv, solnedgångar, blommor och naturligtvis vatten i alla dess former, men det händer att jag knäpper lite bilder på lavar och mossor, vänner och förbipasserande, spindelnät och skalbaggar men det blir mest när tillfället dyker upp.

 Jag kommer framöver att lägga ut en serie med fågelbilder, men har inte riktigt hittat formen för den presentationen. Det blir förmodligen ett eget forum för mina fågelbilder. Tack för de fina bilderna du bifogade - fantastiska bilder på bergen, jag hänger gärna med på en tur. Jag ska själv på utflykt till Omberg under morgondagen för att fota svavelticka och jätteekar. Kanske blir det några landskapsbilder också,
men det beror på vädret.

Älskade dina makrobilder - skapade du diffusionseffekten med ett typ Cookin-filter och/eller rörelseoskärpa - i varje fall otroligt mjuka och varma bilder med en svag sepiaton. Hoppas själv på lite disiga morgnar framöver så jag kan ta några bilder på kullar jag fann för ett tag sedan och som skulle vara häftiga att fota en morgon när morgondiset lättar...


Nu håller solen på att sjunka ned bakom bergen och det är dags för mig att ge mig ut fånga de sista sol-strålarna denna fredagsafton. För att alliterera Lasse Kronér...kolla gärna in min blogg igen om du kan, vågar och vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar